sobota, 19 września 2015

#4 Back to school - Pomysł na drugie śniadanie: sałatki owocowe

Ostatni post z serii "Back to school" jest powiązany z poprzednim: klik. Żeby jeszcze bardziej zachęcić Was do rozpoczęcia prowadzenia zdrowego stylu życia i ułatwić Wam pierwsze kroki, przygotowałam propozycję drugiego śniadania, które możecie zabrać ze sobą do szkoły. Jest to prosty i znany pomysł, ale taki o którym na co dzień nie wszyscy pamiętają. To ja przypominam! :)


Sałatki owocowe są pyszne i łatwe do zrobienia. Wystarczy poświęcić rano 5 minut na przygotowanie porcji dla siebie do szkoły. Wybieracie ulubione owoce, myjecie je i obieracie, kroicie na kawałki, mieszacie i gotowe! Najfajniejsze jest to, że można stworzyć wiele różnych kombinacji i wybrać owoce, które lubi się najbardziej. Najlepiej jeśli jednak przyłoży się trochę uwagi do tego jak dobrać składniki. Melony jemy osobno, a owoce łączymy grupami do których należą: słodkie, pół-kwaśne i kwaśne lub jeszcze mniejszymi grupami np. owoce leśne. Można też owoce słodkie połączyć z pół-kwaśnymi i kwaśne z pół-kwaśnymi. Chciałam napisać tu coś sprawdzonego, jednak wiecie- różne źródła, różne opinie, dlatego wybrałam to co powtarzało się najczęściej. Jeszcze jedna mała porada: żeby owoce nie ściemniały, możecie je lekko skropić cytryną :) Przygotowałam dwie przykładowe sałatki żebyście mogli się trochę zainspirować! Pierwsza składa się z kawałków brzoskwini, jabłka, gruszki i malin. Druga jest zrobiona z kawałków banana, gruszki, jabłka i winogron. A Wy jakie owoce wybralibyście dla siebie? 




44 komentarze:

  1. Szczerze mówiąc wszystkie wyglądają bardzo smacznie ♥

    http://seethelifeofthisbetterparties.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. Lubię posty z serii "pomysły na drugie śniadanie", lubię wyszukiwać nowe, zdrowe przepisy, a szczególnie takie, które sama mogę zrobić :) Pierwsza sałatka wygląda naprawdę smakowicie!

    OdpowiedzUsuń
  3. Narobiłaś mi ochoty na owoce! :)

    duo-jessie.blogspot.com-KLIK <-- Mój blog! :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Świetny pomysł, ale zawsze boje się, że pudełko mi się otworzy w plecaku i będę miała owocowe książki XD.
    Truth of Thunder | Heaven in Black

    OdpowiedzUsuń
  5. Jejku świetny post! Chyba zacznę robić sobie takie sałatki do szkoły ;)
    Jesteś zainteresowana wspólną obserwacją? jeśli tak to daj mi znać
    Zapraszam do mnie ;)

    http://ellane-style.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  6. Mniam, kocham takie drugie śniadanie :D

    OdpowiedzUsuń
  7. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  8. Mm, ale smacznie ♥ Szczególnie, że teraz idzie jesień z takim śniadaniem czułabym się, gdyby szła wiosna :D
    NOWY POST NA ZYCIEDLAPASJI♥

    OdpowiedzUsuń
  9. Ale pysznie wygląda ! ^_^ Takie śniadanie jest na prawde bardzo zdrowe. Zapraszam do mnie :)

    mojswiat-omnie.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  10. Świetne zdjęcia! Pysznie wyglądają !
    Zapraszam do mnie na nowy post kllaudy.blogspot.com Pozdrawiam KLLAUDY :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Wyglądają przepysznie. Nigdy nie wpadłabym żeby na drugie śniadanie w szkole zjeść sałatkę owocową, ale dzięki
    Tobie mój posiłek w szkole będzie bardziej urozmaicony :)

    madamblanche.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  12. Kiwi, banan i truskawka ❤

    http://mikijiu.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  13. W tym roku nie pojadłam malin :< W sumie zjadłam może ogólnie z 10. Ale smutno!
    /meainsolita.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  14. Wyglądają przepysznie! Pozdrawiam :)

    Zapraszam http://hejtuja.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  15. Ooo, szczerze, nie wpadłam na pomysł z sałatką. Zwykle jem tylko jakieś kanapki, np. z masłem orzechowym...
    http://herbacianeherbatniki.blogspot.com/2015/09/czowiek-bez-marzen-jest-jak-drzewo-bez.html
    ~A

    OdpowiedzUsuń
  16. Pysznie to wygląda, najzdrowsze
    drugie śniadanie ;) sama zawsze brałam dużo
    jedzenia do szkoły, jestem strasznym głodomorem ;)
    pozdrawiam cieplutko myszko :*
    ayuna-chan.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  17. Nigdy nie nosiłam ze sobą do szkoły śniadania :)
    Zapraszam do siebie - KLIK! :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Świetny pomysł z sałatkami owocowymi! Chyba zamienię na nie kanapki :)

    Byłabym bardzo wdzięczna gdybyś poklikała u nas w linki w wishliście :) Bardzo mi na tym zależy. IMMHFashionBlog(klik)

    OdpowiedzUsuń
  19. Świetny pomysł, ale bałabym się, że sałatka by się rozwaliła w pudełku i by niesmacznie smakowała. Ale z wielką chęcią bym coś takiego zjadła :)
    Zajrzysz? Już jest nowy post ;)
    http://fooxieblog.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  20. Sałatki owocowe są dobre na śniadanie pierwsze i drugie i na obiad i oczywiście na kolacje.

    http://virutite.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  21. Mniam, sałatka owocowa to najlepszy na świcie deser! Uwielbiam ♥ Pozdrawiam i zapraszam do siebie, buziaki! ♥

    OdpowiedzUsuń
  22. Sałatka owocowa to świetne, zdrowe i odżywcze śniadanie! Szkoda że nie mam pojemnika na sałatkę..
    http://frazeologizmastrall.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  23. Świetny pomysł, wyglądają pysznie :) może w końsku wyrwę się z rutyny codziennych kanapek! Zapraszam: http://viki-nikki.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  24. O jaaa napewno zrobię! *-*
    Często w szkole jestem głodna, a kanapki są nudne
    Todayistheend.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  25. Obie sałatki wyglądają przepysznie i z wielką chęcią bym je zjadła, może kiedyś sobie taką zrobię do szkoły:)
    Mój Blog hdshua.blogspot.com - klik!

    OdpowiedzUsuń
  26. Mniam, mniam! Kocham sałatki owocowe! Idealne na deser. ;)

    Pozdrawiam, I am Angelika - klik!

    OdpowiedzUsuń
  27. Świetny patent żeby pokropić owoce cytryna! Napewno skorzystam, choćby i jutro :)
    Zapraszam na mój BLOG

    OdpowiedzUsuń
  28. idealny pomysł na drugie śniadania :)
    zapraszamy w wolnej chwili :)

    OdpowiedzUsuń
  29. Heh, uwielbiam takie pyszne i zdrowe śniadania i co roku postanawiam, że będę takie robić, ale jakoś rzadko mi to wychodzi. Najczęściej kończy się na zdrowej kanapce i jabłku lub koktajlu bananowym. Ja uwielbiam maliny, borówki i banany, więc to byłaby taka moja ulubiona kombinacja owoców do sałatki :)
    malinowynotes.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  30. Super pomysł! Chociaż osobiście zamiast sałatek preferuje smoothie :)

    try-to-touch-the-clouds.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  31. Ja też robię sałatki owocowe ;)

    zapraszam:
    http://sosnowskaphoto.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  32. Genialny blog!Bardzo podoba mi się twój nowy post, zaglądałam tu już pare razy. Gratuluje pomsłów :) Spodziewaj sie mnie tu czesciej!;) Posty są naprawde świetnie napisane. Zapraszam do siebie u mnie nowy post!:)
    http://ultraviolence-design.blogspot.com/
    Równiez licze na obserwacje i komentarz :)
    + KLIKNIJ W TEN LINK!
    +KLIKNIJ W TEN LINK!
    KLIKNIJ W TEN LINK!
    +poklikasz u mnie w linki ?
    PROSZE O KLIKNIECIE W TYM POSCIE ZIELONEGO NAPISU " SHEIN " , "Exclusiveshopping" i " BORN PRETTY" DZIEKUJE! :)
    http://ultraviolence-design.blogspot.com/2015/09/w-modzie-nie-chodzi-o-spogladanie-wstecz.html#comment-form/

    Zapraszam do polajkowania mojego fanpage na facebooku! Licze na Ciebie ;)
    mój fanpage! kliknij tutaj

    http://ultraviolence-design.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  33. często robię sałatki do szkoły, są świetną alternatywą do kanapek :) fajowy blog :)

    derniere-danse-me.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  34. Malinki to coś co kocham ;3
    http://typical-writers.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  35. ja mieszałabym banana, truskawki, kiwi i brzoskwienie ! fajny pomysł, szkoda, że na to nie wpadłam jak chodziłam do szkoły ;)

    Casually Dressed | Bloglovin'

    OdpowiedzUsuń
  36. Wyglądają przepysznie :) Na pewno wypróbuję! :D
    http://everything-by-me.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń