sobota, 21 listopada 2015

Zrób coś dla siebie jesienią #2 Jedz lepiej!

Dni są coraz krótsze i coraz bardziej deszczowe. Listopad. Jak sobie radzicie z jesienną chandrą? Ja z nią walczę i całkiem nieźle mi to wychodzi! Ostatnio pisałam, że jednym ze sposobów na polepszenie sobie tego czasu jest ruch. Działamy, a nie nudzimy się, nie myślimy o negatywnych rzeczach i pomagamy swojemu organizmowi. Fajnie uzupełnić to odpowiednim żywieniem!


Chcę Was zachęcić do podjęcia jesiennego wyzwania lepszego odżywiania się. Nie chodzi o to żebyście dzisiaj zmieniły cały swój jadłospis. Nie musicie też stać się fankami zdrowego stylu życia, czy ograniczyć słodycze do minimum. Chodzi mi przede wszystkim o to, że organizm, któremu dostarczamy zdrowsze i lepszej jakości produkty, zaczyna funkcjonować korzystniej. Dlatego warto poszukać mniej przetworzonych rzeczy. W sklepie spożywczym można zapytać się o taki chleb, a owoce i warzywa, prosto z gospodarstw, znajdziemy na ryneczku. Do tego mamy też sklepy ze zdrową żywnością. Fajnie poszukać zamienników, np. zmielone płatki owsiane zamiast mąki. Da się zastąpić nawet słodycze i chipsy - owocami, warzywami, orzechami i nasionami. Pamiętajcie, że samo ograniczenie słodyczy, chipsów, fast food'ów i napojów gazowanych, chociaż o połowę, bardzo dobrze wpływa na nasz organizm. Dajcie czasem mu odpocząć. Poczujecie się lepiej i będziecie miały tą świadomość, że udało Wam się coś zmienić, czemuś podołać. Do tego przygotowywanie sobie zdrowych posiłków sprawia wielką frajdę! A żeby poprawić sobie jesień, potrzebujemy właśnie lepszego samopoczucia, świadomości sukcesu i trochę frajdy :)

Jeśli chodzi o jakieś wskazówki jak wprowadzić do swojego życia zdrowe odżywianie, to myślę, że możecie co jakiś czas zrobić sobie dzień  'zero niezdrowych posiłków'. Kiedy macie więcej siły i chęci, ale nie zawsze możecie się powstrzymać od słodyczy, to na początek spróbujcie jeść na zmianę - jeden dzień zdrowego odżywiania, jeden dzień nie. Potem stopniowo wydłużajcie czas trwania dni zdrowego odżywiania. W przypadku, kiedy bardzo lubicie słodycze i nie chcecie z nich rezygnować, możecie mieć jeden dzień w tygodniu, kiedy będziecie je jeść. Tylko pamiętajcie o umiarze! Osoby, które chciałyby wprowadzić do swojego życia zdrowe odżywanie na stałe, muszą pamiętać, że najważniejsze jest zachowanie cierpliwości! Pierwsze tygodnie to przede wszystkim praca nad swoim jadłospisem, nad szukaniem jedzenia dla siebie, nad odzwyczajaniem się od tego co niezdrowe. Trzeba wpaść w tą ' rutynę'. Ale da się temu podołać. Wystarcz tylko chcieć. No i walczymy, walczymy, walczymy :) Trzymam kciuki!



54 komentarze:

  1. Był taki moment, kiedy pilnowałam tego co jem i ograniczałam słodycze. Czułam się bardzo dobrze, nawet nie byłam taka zmęczona w szkole. Niestety od pewnego czasu znów wróciłam do słodyczy i innych niezdrowych rzeczy. Mimo to staram się codziennie jeść owoce, warzywa i pić dużo wody zamiast jakichś przetworzonych chemicznych napojów :)
    MÓJ BLOG - KLIK :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja staram się jeść mniej słodyczy ;)
    Świetne zdjęcia!
    http://treamicii.blogspot.com/2015/11/jesien.html

    OdpowiedzUsuń
  3. Śliczne zdjęcia :)
    http://malwinabeczek.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja tez staram sie wychodzic z domu na spacerki. Mimo tej paskudnej pogody :/
    Slicznie wygladasz :) :*

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja tez staram sie wychodzic z domu na spacerki. Mimo tej paskudnej pogody :/
    Slicznie wygladasz :) :*

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja już dawno odzwyczaiłam się od słodyczy i mój jadłospis wygląda dość zdrowo, teraz tylko ćwiczenia nas sylwetką . Ale masz rację, od kiedy jem zdrowiej czuję się o niebo lepiej, mój organizm bardzo to polubił ;D

    http://magdalens-blog.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  7. Rewelacyjnie wyglądasz :) miło się ogląda na zdjęciach uśmiechnięte buzie :)

    Kochana mogłabyś kliknąć w dwa poniższe linki :
    goo.gl/ZIaY0w
    goo.gl/OdHDk7
    To dla Ciebie chwilka, a bardzo mi pomożesz,
    z góry dziękuję :*

    OdpowiedzUsuń
  8. ja od dawna staram się jeść zdrowo, choć czasem mam napady na słodkości :P
    Ślicznie wyglądasz! :D
    Blog♥klik

    OdpowiedzUsuń
  9. Ja staram się jeść więcej owoców i warzyw.
    Jakie fajne zdjęcia.
    Pozdrawiam, nataa-natkaa.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  10. Chyba nie potrafiłabym tak długo przeżyć bez chrupek ketchupowych haha :D
    Ja mam za to problem, wszyscy mówią, że są grubi, a ja jestem wręcz za chuda... jadłam dużo mcdonalda i nic mi nie pomogło, żeby nabrać na wadze... eh :/

    http://seethelifeofthisbetterparties.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  11. staram się jesć mniej słodyczy, ale coś mi nie wychodzi :/
    Pozdrawiam i Zapraszam :)
    MY PINK GLASSES - klik!

    OdpowiedzUsuń
  12. Bardzo motywujący post! To chyba najlepsza pora, żeby w końcu ograniczyć niezdrowe jedzenie.
    Prześliczny kardigan! :)

    Milena Blog - klik

    OdpowiedzUsuń
  13. Bardzo mnie zmotywowałaś! Wiele razy chciałam zacząć zdrowo się odżywiać ale chyba zbyt bardzo lubię słodycze, haha! :) Świetne zdjęcia.
    Pozdrawiam, MAJA-RUSEK.BLOGSPOT.COM.

    OdpowiedzUsuń
  14. Świetnie wyglądasz. Motywujesz takimi postami. Ja od 3 tygodni ćwiczę i ograniczam cukry itd :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Ja kocham słodycze i nie potrafię z nich zrezygnować ...
    zapraszam do siebie dopiero zaczynam ;)
    MÓJ BLOG

    OdpowiedzUsuń
  16. Zdrowe odżywianie niesamowicie wpływa na człowieka, od razu czujemy się lepiej, zwłaszcza, gdy wcześniej nasza dieta była zła. Ja to wiem, ale mimo to czasami zdarzają mi się takie dni, gdzie nie ma umiary i tylko bym jadła słodycze. Taka wręcz kobieca logika - te słodycze mi zaszkodzą (i to tak, że będę to czuła, bo mój żołądek jest bardzo wybredny), ale i tak będę je jeść. Ech, ale to tylko chwilowe kryzysy, kiedyś było gorzej ;). Ważne, żeby mieć silną wolę.
    Tak patrzę na te zdjęcia i stwierdzam, że masz strasznie długie włosy :D. Zdradzisz mi, ile zapuszczasz?
    blog

    OdpowiedzUsuń
  17. Kochana świetnie napisany post , bardzo miło mi się czytało.
    Co powiesz na wspólną obserwację. ?? Zapraszam serdecznie do mnie nowy post
    staram się o współpracę z pewną firmą z branży modowej, byłabym niezmiernie wdzięczna jeśli poklikałabyś w linki do ubrań w moim najnowszym poście i skomentowała pod nim jeśli to zrobiłaś. Umożliwi mi to współpracę z nimi. Z góry pięknie dziękuję :*
    http://nicole-500.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  18. Świetny post i outfit! Bardzo ładny masz styl, co powiesz na obs? Zapraszam do siebie primegoal.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  19. JA zbyt kocham słodycze! <3
    http://typical-writers.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  20. Ten i tamten post o jesieni są bardzo motywujące. Dobrze napisałaś szczególnie z tymi fankami zdrowego odżywiania. ::D wystarczy tylko zrezygnować z slodycz itp. Zastąpić je owocami czy warzywami i będzie git :D pozdrawiam :)
    http://julias-blogspot.blogspot.com/?m=1

    OdpowiedzUsuń
  21. Mi się generalnie udaje lepiej odżywiać:) Właściwe od 11 dni nie jadłam żadnych kupnych słodyczy, nawet żadnej czekolady, której jestem fanką ahah. Wczoraj w sumie skusiłam się na ciasto, ale tak ogólnie ograniczam takie rzeczy i czuję się dużo lepiej!

    minimalistyczny.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  22. Mi sie wydaje, ze nie trzeba wprowadac radykalnych zmian, jesc rzeczy których nie lubimy itp jak to robia niektorzy i po tygodniu wymiękają. Po prostu trzeba ograniczać i jak jesteśmy w stanie - zamienić :)/Karolina

    Dwie Perspektywy Blog

    OdpowiedzUsuń
  23. Fajne sposoby na takie wprowadzanie zdrowej żywnosći :) Raz zdrowo a raz niezdrowo a potem te niezdrowe dni usuwać :)

    Kliknij-Official Patty ! :)

    OdpowiedzUsuń
  24. Trzeba czasem odpocząć od wszystkiego i zrobić coś dla siebie! ♥
    KLIK-BLOG

    OdpowiedzUsuń
  25. Mam za słabą wolę :/ ale mimo to staram sie coraz zdrowiej odżywiać ;)
    Mój Blog

    OdpowiedzUsuń
  26. Ale jestes sliczna *o*
    Ładna stylizacja, bardzo podoba mi się Twój sweterek :*
    http://Klaudencja.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  27. Świetny pomysł z tym dniem "bez niezdrowych posiłków" :)
    Wtedy od razu łatwiej będzie przestawić się na zdrowe jedzenie :)
    Piękne zdjęcia :*
    http://everything-by-me.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  28. Ja od miesiąca jestem na zdrowej diecie + codziennie ćwiczę :) Także coś dla siebie zrobiłam :)

    Zapraszam do mnie.
    http://better-look-at-the-world.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  29. Często tak mam, że jak już zaczynam jeść zdrowo to moja mama przyrządza na obiad pizze xD

    OdpowiedzUsuń
  30. Ja właśnie chciałam zacząć biegać od tamtego tygodnia! Tak mnie przewiało że przez tydzień nie zamierzam wychodzić ehheheh ale staram się żyć zdrowo!
    MELA BLOG

    OdpowiedzUsuń
  31. Mi nigdy się nie udało zdrowo odżywiać biegać czy coś, brakuję mi jednak motywacji :) Śliczne zdjęcia, mają w sobie to coś :*
    m-artyna.blogspot.com-KLIK!

    OdpowiedzUsuń
  32. Love your style!Lovely photos ♡

    Have a nice day xx Love from Slovakia ~

    ♡ daily makeup routine ♡

    OdpowiedzUsuń
  33. ja osobiście je to a co mam ochotę nie patrze czy coś jest zdrowe czy też nie :P
    bardzo ładne zdjęcia :)

    http://blogbutterflyblue.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  34. prześliczne zdjęcia!
    http://nataliakraj.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  35. super rady, a ty widzę promieniejesz :* :)

    Pozdrawiam i życzę miłego tygodnia,
    Anru :)

    OdpowiedzUsuń
  36. To prawda, jesień jest dobrym okresem, aby zacząć coś robic dla siebie i wykorzystać ten czas jak najlepiej, a nie tylko leniuchując i siedząc pod kocem :) Ładna stylizacja :)

    OdpowiedzUsuń
  37. Magiczna sceneria zdjęć <3

    zapraszam:
    http://sosnowskaphoto.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  38. Świetne rady! Sama też staram się jeść zdrowo i racjonalnie. :)

    Zapraszam na nowy post! Jeśli Ci się spodoba będzie mi bardzo miło, jeśli skomentujesz i zaobserwujesz mój blog. :)
    >> ALEXANDRAK-BLOG.BLOGSPOT.COM <<




    OdpowiedzUsuń
  39. Świetne,jesienne zdjęcia. Uwielbiam taki klimat!

    Jull.pl - klik!

    OdpowiedzUsuń
  40. Niestety ostatnio mam bardzo zły czas więc szczerze wątpię, że mi się uda :(
    http://onlydreams8.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  41. Świetny blog :)
    .
    .
    Co powiesz na obs za obs? (jak tan,anpisz u mnie na blogu)
    Zapraszam http://catherineeffortt.blogspot.com (nowa nazwa)

    OdpowiedzUsuń
  42. Ja nienawidzę jesieni wtedy nie mam na nic ochoty... Sliczne zdjecia!
    zapraszam do siebie :)
    KLIK

    OdpowiedzUsuń
  43. Jeśli chodzi o ruch jesienią, to od tygodnia chodzę codziennie na basen :D
    dreams-first.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  44. U mnie przez tydzień brzydka pogoda ;(
    Pozdrawiam !
    Mój Blog - klik!

    OdpowiedzUsuń
  45. ja kocham słodycze i niestety zrezygnować z nich nie umiem :(
    śliczne zdjęcia, miło się czyta twojego bloga :)
    thisismyworld425.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  46. Trzeba o siebie zadbać!
    Świetny post ;)

    Piąteczka!
    http://fridayp.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  47. Ja odżywiałam się zdrowo jeszcze niedawno (teraz mam od tego przerwę xd) i stwierdzam, że jeśli coś jest zdrowe to wcale nie musi być niedobre. Pokochałam dużo rzeczy, które są naprawdę zdrowe i w dodatku naprawdę dobrze czułam się kiedy odżywiałam się zdrowo. Teraz niestety popadłam w 'nałóg' słodyczowy, haha. :(
    Śliczne zdjęcia! ;*
    Świat Oczami Juliett (kliik)

    OdpowiedzUsuń
  48. Świetny wpis! Ja właśnie muszę trochę ograniczyć słodycze i zamienić je na owoce i jogurty..
    Mój blog

    OdpowiedzUsuń
  49. Ja staram się zdrowo odżywiać. Pozwalam sobie na coś słodkiego po wf, lub w stresujących sytuacjach, haha;)

    OdpowiedzUsuń
  50. Ja strasznie nie lubie jesieni. A szczególnie kiedy 17 robi się już ciemno.
    Mój Blog

    OdpowiedzUsuń
  51. Jaka ślicznotka :*
    Świetne zdjęcia!
    Wspólna obserwacja? Daj znać :)
    ❄Pozdrawiamy, wikwerfashion ❄

    OdpowiedzUsuń
  52. Świetny i mega pozytywny post :D
    Ja zdrowym odżywianiem interesuję się już od dawna i jestem z tego mega dumna :3
    Genialne zdjęcia! Ślicznie wyglądasz ♥
    justsayhei.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń