sobota, 28 listopada 2015

Zrób coś dla siebie jesienią #3 Zadbaj o samopoczucie!

To już ostatni post z serii "Zrób coś dla siebie jesienią". Zachęcałam Was do ruchu, do lepszego odżywiania, a teraz chciałabym przypomnieć, że ważny jest też odpoczynek! Łącząc wszystkie trzy rzeczy razem, można czuć się naprawdę dobrze i przy okazji wiele zyskać. Zawsze warto zatrzymać się i poświęcić chwilę czasu dla siebie. Nie zapominajmy o tym w jesień. Zapobiegajmy chandrze!


Każda z nas potrzebuje chwili dla siebie, kiedy będzie mogła od wszystkiego odetchnąć. Długie jesienne wieczory nie muszą wcale kojarzyć się ze spaniem, z ponurymi myślami albo uczeniem się. Dlatego kiedy jesteś wolna od obowiązków, nie rób drzemki ani nie włączaj kolejnego filmu. Zamiast tego zrób sobie maseczkę na twarz, na włosy, pomaluj paznokcie albo weź długą kąpiel. Zadbaj o swoje na zewnątrz, ale też i wewnątrz. Połóż się do łóżka i zacznij marzyć, planować. Poukładaj swoje myśli. Zapal świeczki żeby w pokoju była cieplejsza atmosfera. Zaparz ulubioną herbatę. Odetchnij na chwilę od Internetu. Poczuj, że odpoczywasz. Kiedy ładnie wyglądamy, kiedy mamy poukładane myśli, a w naszym wnętrzu panuje spokój czujemy się o wiele lepiej. Dbając o siebie uszczęśliwiamy się. To jeden z wielu sposobów. Zrób coś dla siebie tej jesieni. Nie ważne co. Po prostu bądź dzięki temu szczęśliwa!



sobota, 21 listopada 2015

Zrób coś dla siebie jesienią #2 Jedz lepiej!

Dni są coraz krótsze i coraz bardziej deszczowe. Listopad. Jak sobie radzicie z jesienną chandrą? Ja z nią walczę i całkiem nieźle mi to wychodzi! Ostatnio pisałam, że jednym ze sposobów na polepszenie sobie tego czasu jest ruch. Działamy, a nie nudzimy się, nie myślimy o negatywnych rzeczach i pomagamy swojemu organizmowi. Fajnie uzupełnić to odpowiednim żywieniem!


Chcę Was zachęcić do podjęcia jesiennego wyzwania lepszego odżywiania się. Nie chodzi o to żebyście dzisiaj zmieniły cały swój jadłospis. Nie musicie też stać się fankami zdrowego stylu życia, czy ograniczyć słodycze do minimum. Chodzi mi przede wszystkim o to, że organizm, któremu dostarczamy zdrowsze i lepszej jakości produkty, zaczyna funkcjonować korzystniej. Dlatego warto poszukać mniej przetworzonych rzeczy. W sklepie spożywczym można zapytać się o taki chleb, a owoce i warzywa, prosto z gospodarstw, znajdziemy na ryneczku. Do tego mamy też sklepy ze zdrową żywnością. Fajnie poszukać zamienników, np. zmielone płatki owsiane zamiast mąki. Da się zastąpić nawet słodycze i chipsy - owocami, warzywami, orzechami i nasionami. Pamiętajcie, że samo ograniczenie słodyczy, chipsów, fast food'ów i napojów gazowanych, chociaż o połowę, bardzo dobrze wpływa na nasz organizm. Dajcie czasem mu odpocząć. Poczujecie się lepiej i będziecie miały tą świadomość, że udało Wam się coś zmienić, czemuś podołać. Do tego przygotowywanie sobie zdrowych posiłków sprawia wielką frajdę! A żeby poprawić sobie jesień, potrzebujemy właśnie lepszego samopoczucia, świadomości sukcesu i trochę frajdy :)

Jeśli chodzi o jakieś wskazówki jak wprowadzić do swojego życia zdrowe odżywianie, to myślę, że możecie co jakiś czas zrobić sobie dzień  'zero niezdrowych posiłków'. Kiedy macie więcej siły i chęci, ale nie zawsze możecie się powstrzymać od słodyczy, to na początek spróbujcie jeść na zmianę - jeden dzień zdrowego odżywiania, jeden dzień nie. Potem stopniowo wydłużajcie czas trwania dni zdrowego odżywiania. W przypadku, kiedy bardzo lubicie słodycze i nie chcecie z nich rezygnować, możecie mieć jeden dzień w tygodniu, kiedy będziecie je jeść. Tylko pamiętajcie o umiarze! Osoby, które chciałyby wprowadzić do swojego życia zdrowe odżywanie na stałe, muszą pamiętać, że najważniejsze jest zachowanie cierpliwości! Pierwsze tygodnie to przede wszystkim praca nad swoim jadłospisem, nad szukaniem jedzenia dla siebie, nad odzwyczajaniem się od tego co niezdrowe. Trzeba wpaść w tą ' rutynę'. Ale da się temu podołać. Wystarcz tylko chcieć. No i walczymy, walczymy, walczymy :) Trzymam kciuki!



sobota, 14 listopada 2015

Zrób coś dla siebie jesienią #1 Rusz się!

Jesień przez wiele osób jest kojarzona z pojawieniem się szarych i krótszych, a przy okazji smutnych dni, podczas których nie mamy na nic ochoty. Często dopadają nas wtedy mniejsze i większe kryzysy. Jak sobie poradzić z jesienną chandrą? Zadbajmy o siebie i o swoje dobre samopoczucie! Uśmiech na twarzy to wielki krok ku dobrym zmianom, bo oznacza, że jesteśmy w danym momencie choć troszeczkę szczęśliwi. Dlatego w obecnym i najbliższych postach pokażę, jak ten uśmiech można wywołać. Wpadnięcie w jesienny dołek wcale nie musi być coroczną tradycją!


Ruch to zdrowie. Kto nie zna tego powiedzenia? Rusz się i zrób coś dla siebie! Już od dawna planowałaś ćwiczyć? Zacznij od dzisiaj! Nawet jeśli próbowałaś już kilka razy i zawsze, w pewnym momencie przerywałaś, to nie zaszkodzi znowu podjąć wyzwania. Jeśli będziesz wytrwała w dążeniu do celu, to wreszcie się uda! Pamiętaj tylko, że początki nie są łatwe - nie wszystkie ćwiczenia wychodzą, nie zawsze znajdzie się siłę, żeby zrobić je do końca, a czasami złapie nas wielki leń i ominiemy niektóre dni treningowe. Ale taki jeden ominięty dzień, to nie powód żeby się poddać! Wczoraj znowu nie dałaś rady, ale dzisiaj znowu ją dasz :) Fajną opcją jest też zapisanie się na zajęcia na siłowni, na basenie albo taneczne. Możliwości jest wiele. W grupie łatwiej jest się zmotywować i można znaleźć w sobie więcej siły, bo nie chce się być gorszym od innych. A jeśli wolisz coś spokojnego, przy czym będziesz mogła się odprężyć po nauce, a z czego skorzysta też Twoje ciało, to codziennie zrób sobie długie rozciąganie w domu. Na YouTube jest mnóstwo propozycji. W przypadku, kiedy na razie nie chcesz podejmować się żadnych ćwiczeń, po prostu wyjdź na spacer! Z przyjaciółmi, z rodziną czy z psem. Poruszaj się, pooddychaj świeżym powietrzem. Poczujesz się lepiej! Nawet najmniejsza aktywność fizyczna dobrze na nas wpływa! Możemy się odstresować, zadbać o swoje ciało i poprawić samopoczucie. A uśmiech na twarzy po treningu czy spacerze, to już jeden z naszych kroków do uczynienia jesieni lepszą!