środa, 11 maja 2016

Obalam mity #1 Zdrowe odżywianie - nudne, niesmaczne, niesycące?

Zaczynam dziś serię "Obalam mity", poprzez którą chcę Was zachęcić do zdrowego stylu życia oraz przybliżyć Wam ten temat, w oparciu o moje małe doświadczenie i odczucia. W pierwszym poście z cyklu skupiam się na jedzeniu. Nie raz można usłyszeć, że jeśli jest zdrowe to znaczy, że nudne, nie ma smaku, nie zaspokaja głodu. Czy to prawda? Oczywiście, że nie! Myślę, że wiele z Was to wie, ale jest też sporo osób, które nie są co do tego przekonane. 



Czy to, że używam na co dzień lepszej jakości produktów sprawia, że moje jedzenie mi nie smakuje? Już dawno stwierdziłam, że wolę je o wiele bardziej, niż to, które jadłam kiedyś, ponieważ nauczyłam się urozmaicać to co jem i próbuję ciągle nowych produktów albo połączeń. Kiedy mam wolną chwilę staram się wypróbować jakiś nowy przepis, a jest ich cała masa, więc nie ma miejsca na nudę! Przy odrobinie kreatywności można stworzyć naprawdę kolorowe i pysznie prezentujące się dania i przekąski. A co z poczuciem sytości? Po każdym posiłku mój brzuch jest pełny i szczęśliwy, haha! Przecież to, że coś jest zdrowe nie oznacza, że nie napełni naszego żołądka.


Zdrowe odżywianie kojarzy się także z odejściem od jedzeniowych przyjemności - koniec z fast foodami i słodyczami. Trudno powiedzieć im "żegnajcie", prawda? Jednak nie musicie tego robić! Dlaczego? Ponieważ da się je zastąpić! Sama nie raz wsuwam domowe tortille czy czekoladowe ciastka, które robię m.in. z czerwonej fasoli. Różnica tkwi właśnie w tym, że przygotowuję je sama, ze zdrowszych produktów. Nadając im lepszą jakość mogę spokojnie pozostawić je w mojej diecie ( i nie chodzi mi tu o dietę odchudzającą, tylko sposób żywienia! ).



Wszystkie zdjęcia prezentowane w poście są mojego autorstwa i to przykłady rzeczy, które sama jem. Czy ktoś mi powie, że to wygląda nudnie, niesmacznie i mało sycąco? :D Niech te zdjęcia będą Waszą motywacją i inspiracją. Część z nich pochodzi z mojego instagrama, na którego serdecznie Was zapraszam. Znajdziecie tam sporo jedzeniowych inspiracji, więc kiedy brak weny służę pomocą!  ( kliknijcie w obrazek, a zostaniecie przeniesieni do galerii )

49 komentarzy:

  1. Mniam! Te rzeczy wyglądają przepysznie! Od jakiegoś czasu staram się unikać wszelkiego rodzaju słodyczy i fast foodów, ale nie do końca mi to wychodzi. No, ale dalej będę próbować, a może i spróbuję wgłębić się w ten temat nieco bardziej. Świetny post!
    think-poositive.blogspot.com- KLIK

    OdpowiedzUsuń
  2. Szczere? Myślałam,że te zdjęcia są ściągnięte z internetu,a tu...szok...są twoje! Są prześliczne!
    Dają motywacji!!

    Zuzia For Style - KLIK - KONKURS ZAPRASZAM!

    OdpowiedzUsuń
  3. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  4. To wszystko wygląda bardzo smakowicie. To prawda można zastąpić najzwyklejsze fast foody ich zdrowszą wersją :)
    anonimoowax.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. jak ogladam twoje zdjecia na instagramie to zawsze mam ochote je zjeść :D

    Pozdrawiam i życzę miłego tygodnia :)
    Anru,

    OdpowiedzUsuń
  6. To wygląda baaardzo smakowicie! Najsmakowitsze zdrowe jedzenie, jakie widziałam, naprawdę!
    Nie sądzę, że zdrowe znaczy niesycące i niedobre, bo teraz jest tyle możliwości, że jak się chce to się może wyczarować zdrowe, pyszne, sycące danie. :)

    _________
    my-life-my-troubles.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  7. Już nie mogę doczekać się kolejnych postów z tej serii, zapowiada się super, bo chętnie dowiedziałabym się więcej na temat zdrowego żywienia, sama aktualnie próbuję zmienić swój jadłospis na zdrowszy :)
    VIA-MARTYNA.BLOGSPOT.COM

    OdpowiedzUsuń
  8. wygląda przepysznie <3 mam ochotę na taką domową tortillę :3
    patrycja-paulina.blogspot.com KLIK!

    OdpowiedzUsuń
  9. Wszystko wygląda tak smacznie :3. Sama uwielbiam domowe tortille :). Czekam na kolejne posty!
    agnieszkaa-es.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  10. Bardzo smakowicie to wszystko wygląda! Pamiętam, że na Jessmilii mówiłaś o cieście fasolowym, z którego robić a'la kinder kanapki koniecznie muszę wypróbować ;)
    Pozdrawiam Mój blog♥

    OdpowiedzUsuń
  11. Wygląda pysznie ❤ zgadzam się, zdrowa dieta może zastępować słodkości a nawet z jej pomocą można tworzyć lepsze jedzonko 💖

    OdpowiedzUsuń
  12. Twoje zdjęcia są świetne, motywujące i idealne do foodbooka! Jeśli jeszcze do nich dorzucisz przepisy, to z chęcią będę je przygotowywała w swoim domu!
    >foxydiet<

    OdpowiedzUsuń
  13. Ta seria jest świetna, mam nadzieję że będzie pojawiać się jak najczęściej :)
    http://malwinabeczek.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  14. O mój Boże, wszystkie te jedzonka wyglądają tak pysznie ♥ Aż sama mam teraz ochotę je zjeść, pomimo tego, że od fast foodów na długo bym nie odstąpiła :D Na początku myślałam, że zdjęcia są z jakiegoś tumblera, a później, że przecież wszystkie są na tym samym tle (no może nie wszystkie, ale 3/4), ślicznie wyglądają :D

    http://seethelifeofthisbetterparties.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  15. Pysznie wyglądają te dania na Twoich zdjęciach :D

    OFFICIAL PATTY (klik)

    OdpowiedzUsuń
  16. Propozycje potraw wyglądają obłędnie. :) Ja lubię różnorodność w jedzeniu, jem czasem fast food, czasem makaron, a potem zdrową sałatkę, albo owsiankę. :D Aczkolwiek nigdy bym nie powiedziała, że zdrowe jedzenie nie jest smaczne.:P Odpowiednio zrobione oczywiście, że jest, a kto mówi, że nie, prawdopodobnie nie trafił jeszcze na dobry przepis. :)

    OdpowiedzUsuń
  17. jakbys dala przepis na ta tortille to by bylo super <3 a mi mega smakuja twoje ciasteczka na bazie z bananow!:*

    http://karolinaslomka.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  18. O łał, dania przygotowane przez Ciebie wyglądają bardzo zachęcająco i apetycznie! To zdecydowanie lepsza alternatywa dla fast foodów i śmieciowego żarcia :) Obserwuję, masz super bloga!
    Natforart klik

    OdpowiedzUsuń
  19. nie wiem kto powiedział, ze zdrowiej znaczy gorzej, nudniej. Zdrowe jedzenie jest spoko, chociaz przyznam ze nie jestem jakaś bardzo zdrowo odzywiającą się osobą :)/Karolina

    Dwie Perspektywy Blog [Klik]

    OdpowiedzUsuń
  20. Wow to fajnie, że jesz tak zdrowe jedzenie.
    Ciekawie to wszystko wygląda :)

    http://live-telepathically.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  21. Wszystko zależy od naszego podejścia. Złe nastawienie sprawia, że mamy takie a nie inne nastawienie. A wszystko wygląda smakowicie! :)

    personalnanawigacja.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  22. pyszności na zdjęciach . Dzięki im wiem co zjem jutro na śniadanie naleśniki z kiwi i serkiem ;)
    zapraszam
    mój blog |KLIK|

    OdpowiedzUsuń
  23. Ja nigdy nie pomyślałam w ten sposób, że zdrowe odżywianie jest nudne lub niesmaczne. Dla mnie to jest oczywiste, że jest inaczej :) A na zdjęciach pyszności!

    Pozdrawiam gorąco ♡♡♡
    MADEMOISELLE BLOG

    OdpowiedzUsuń
  24. Ta seria na pewno będzie sukcesem. Ahh, kocham te jedzonko :D

    OdpowiedzUsuń
  25. Już się nie mogę doczekać kolejnych postów z tej serii! :)
    Buziaki💖

    http://juliamastalerz.blogspot.com/?m=1

    OdpowiedzUsuń
  26. Rzeczywiście, patrząc na te zdjęcia, grzechem jest powiedzenie, że zdrowe odżywianie wieje nudą i jest niesmaczne. Wszystko wygląda przepysznie!

    OdpowiedzUsuń
  27. Wszystko wygląda bardzo smacznie :) Z chęcią wypróbowałabym jakieś przepisy!

    http://mystery-identity.blogspot.com/ (Dziękuję za komentarz, obserwuję :))

    OdpowiedzUsuń
  28. Jejku, jak tu pysznie! ♥
    Oj tak, to prawda. Zdrowe odżywianie to cudowny sposób życia. Ludziom się wydaje że to jedzenie sałaty i jabłek w kółko, ale tak naprawdę taka dieta jest jeszcze pyszniejsza i dająca więcej możliwości! :D
    justsayhei.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  29. Świetny post. Zgadzam się w 100%. Zdrowe odżywianie (mimo niekiedy trudne) to świetny styl życia i nie powinno przedstawiać się go w negatywny sposób zrezygnowania z rzeczy dobrych. Zapraszam chlodletniegowieczoru.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  30. Zdrowe odżywianie jest mega pyszne! :)

    Pozdrawiamy cieplutko,
    Nowy post na www.twinslife.pl ♥

    OdpowiedzUsuń
  31. wow! myślałam że wziełaś te zdjęcia z Internetu! Masz talent co do fotografii! Ja lubie jeść smacznie i zdrowo!

    londonkidx.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  32. Zawsze gdy wejdę do Ciebie na instagrama robię się głodna i pędzę do kuchni robić coś dobrego!<3

    pozdrawiam, it's Nel (klik) :)

    OdpowiedzUsuń
  33. Jakie sliczne zdjęcia! Naprawdę potrafisz zachęcić do zdrowego odżywiania ;) Mniam!
    Bardzo mądrze napisane. Nasze jedzenie powinno być zdrowe, ale powinno też cieszyć oko. Gdy przygotujemy je na ładnym talerzu, udekorujemy warzywami od razu będzie lepiej ;) Ważne jest aby się zdrowo odżywiać, bo to Nam pomaga w dobrym funkcjonowaniu. A chyba fajnie jest cos zjeść i mieć swiadomosć, że nie dość, że jest to smaczne to jeszcze pożyteczne dla organizmu?
    Pozdrawiam :) Obserwuję, bo bardzo podoba mi się Twój blog, a wiedz, że u mnie nie często się zdarza obserwować kogos po przeczytaniu jednego posta ;)

    http://myslacinaczej29741.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  34. Może jakieś przepisy? uwielbiam się zdrowo odżywiać :)
    http://aniaanaa.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  35. Wow te rzeczy wyglądają pysznie i zachęcająco a nie nudnie i niesmacznie :)
    meegstyle.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  36. Świetne zdjęcia. Wszystko wygląda tak pysznie, że mam ochotę zakasać rękawy i spróbować coś zgotować :o
    Trzymaj się ciepło. Obserwuję <3
    Zapraszam! :) 6

    OdpowiedzUsuń
  37. Ale to wszystko pysznie wygląda *.*

    OdpowiedzUsuń
  38. Zdrowe odżywianie jest dobre i nie polega tylko na ograniczaniu produktów. Tylko dostarczeniu odpowiednich składników organizmowi.

    https://strong-power.blogspot.com/2016/05/13052016.html

    OdpowiedzUsuń
  39. Zgadzam się, zdrowe odżywianie nie jest nudne! A zdjęcia... mega!<3
    http://agataweranika.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  40. Pierwszy raz tu jestem ale bez wahania zaczynam obserwować :) Chciałabym się zdrowiej odżywiać a Twoje pomysły mogą mi w tym pomóc :)
    Wszystko wygląda mega pysznie

    mój blog

    OdpowiedzUsuń
  41. Też uważam, że zdrowe nie znaczy nie smaczne! :) Można teraz zrobić tak naprawdę wszystko w wersji fit i jest tak samo pyszne! Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  42. Wow jestem pełna podziwu estetyczności dań. Jak się patrzy na nie to chce się jeść. Ja właśnie nie mam pomysłu na takie zdrowe dania. :)
    tzanetat.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  43. O wiele bardziej smakują mi takie zdrowe wersje posiłków i potwierdzam, że moga być bardzo smaczne, sycącę i na pewno nie nudne! :)

    Zapraszam do mnie! Zaobserwuj, jeśli Ci się spodoba! :)
    >> ALEXANDRAK-BLOG.BLOGSPOT.COM <<



    OdpowiedzUsuń
  44. Zdrowe jedzenie jak najbardziej jest pyszne i na pewno nie nudne! :)
    pozdrawiam, mikrouszkodzenia.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  45. Tak naprawdę wszystko zależy od nas, możemy sprawić żeby każdy posiłek był ciekawy i smaczny a przy tym zdrowy, wystarczą chęci i działanie :) Twoje posiłki wyglądają rewelacyjnie, zgłodniałam oglądając te zdjęcia :D

    OdpowiedzUsuń
  46. Jestem leniwa i nigdy tego nie ukrywałam. Nie ukrywałam też, że staram się walczyć z tym lenistwem, które mi nie służy. I jak do tej pory liczyłam na szybkość i pójście na łatwiznę, jeśli chodzi o dietę, tak teraz zdałam sobie sprawę, że nie mogę dłużej żyć w ten sposób i muszę bardziej zadbać o to, co jem i w jakich ilościach. I również uważam, że zdrowe, nie oznacza nudne. Te wszystkie kulinarne programy, książki i vlogi tylko pokazują, że można stworzyć tyle ciekawych i apetycznie wyglądających potraw. To naprawdę fajne, bo dzięki temu jesteśmy w stanie uniknąć monotonii w kuchni. :)

    Pozdrawiam serdecznie,
    Weronika

    96pln.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  47. łooo ale sztosik! muszeę wyprobowac!
    http://gosiabialczyk.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń